Britit tekivät sen taas: ensimmäinen tutkimus USA:n vaaleista julkaistu
Tutkimus ei todellakaan aina ole hidasta ja perässä laahaavaa.
Vain kymmenen päivää Yhdysvaltojen presidentinvaalin jälkeen joukko brittitutkijoita on jälleen koonnut ja toimittanut ensimmäiset analyysit aiheesta yksiin kansiin. Kirjoitin kesällä vastaavan tutkimuksen julkaisusta Britannian EU-eroon päättyneen ”brexit-vaalin” jälkeen.
Julkaisu on tälläkin kertaa luettavissa ilmaiseksi verkossa.
Loiko media Donald Trumpin? Mitä väliä totuudella ja valheella Yhdysvaltojen presidentinvaalissa oli, entä median ”objektiivisuudella”? Miten isossa roolissa tuloksen kannalta maahanmuutto oli? Mikä selitti sovinismin vetovoimaa? Kuinka sosiaalisessa mediassa kamppailtiin ilmatilasta? Millä tavoin Hillary Clintonin kampanja puhutteli latinoäänestäjiä?
US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign -julkaisussa on johdanto mukaan lukien 83 nopeasti omaksuttavaa analyysiä, joiden kirjoittajat ovat joukko politiikan, vaalien, median, viestinnän ja poliittisen kampanjoinnin tutkijoita Britanniasta ja muualtakin.