Jörn Donner: Suomi-brändin rakentaminen perustuu väärinkäsitykseen

brändit
Teksti
SKnetin toimitus
Jörn Donner

Menestys nykymaailmassa kumpuaa etevyydestä, ei kansallisuudesta, Jörn Donner kirjoittaa uudessa Suomen Kuvalehdessä. ”Havaitsen, että Jorma Ollilan ryhmässä on mukana lahjakas jalkapalloilija. Ehkä ryhmän työskentely voi edesauttaa maalien teossa, kun MM-karsinta jatkuu. Siitä saisi brändiä kerrakseen.” Lue kirjoitus kokonaan ja kommentoi.

Kirjoitus on luettavissa ja kommentoitavissa Viikon puheenaihe -blogissa. Tässä kuitenkin otteita:

”On mielenkiintoista todeta, että uuden brändi-ryhmän mandaatissa ei sanallakaan mainita kulttuuria.”

”Ehkä kuvitellaan, että kulttuuri on yhdentekevää tai sitten, että se ei edesauta brändin rakentelua.”

”On aina muistettava, että menestys globaalisen läsnäolon maailmassa ei perustu kansallisuuteen vaan etevyyteen. Sitä varten ei uusia brändejä tarvitse rakentaa.”

Lue Donnerin kirjoitus kokonaan täältä

Kuva
Heikki Saukkomaa / Lehtikuva