”Kukaan ei ole tästä annoksesta aiemmin valittanut”

Huono palvelu ärsyttää – mutta kaikesta valittavat asiakkaat vasta käyvätkin hermoille.

Kotimaa 16.11.2018 06:00
TEKSTI LEENA SHARMA kuvitus Marko Turunen

Keskisuomalaisessa sosiaalitoimen yksikössä järjestettiin muutama vuosi sitten koulutustilaisuus: ”Näin kohtaat hankalan asiakkaan.” Kouluttaja oli Mielenrauha Oy:n toimitusjohtaja Totti Karpela.

Lounaan jälkeen väki seisoi eteistilassa. Ulko-oven taakse ilmestyi nuori mies tempomaan kahvaa. Yksi työntekijöistä raotti ovea. Seurasi keskustelu.

”Hae Kirsi tänne, mulla on Kirsille tärkeää asiaa!”

”Kirsi ei nyt pääse, hän osallistuu koulutukseen.”

”Mua ei kiinnosta teidän koulutukset, mulla on Kirsille tärkeää asiaa, hae Kirsi tänne ja heti!”

”Koko yksikkö on kiinni tänään, kukaan ei pysty sinua auttamaan.”

”Etsä ämmä kuullut? Mua ei kiinnosta teidän koulutus, hae se Kirsi tänne nyt!”

”Sinä olet ollut monta vuotta meidän asiakkaana, tiedät että tänne tullaan vaan ajanvarauksella.”

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sisältö