”Kukaan ei ole tästä annoksesta aiemmin valittanut”

asiakaspalvelu

Huono palvelu ärsyttää – mutta kaikesta valittavat asiakkaat vasta käyvätkin hermoille.

Teksti
Leena Sharma
Kuvitus
Marko Turunen
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Keskisuomalaisessa sosiaalitoimen yksikössä järjestettiin muutama vuosi sitten koulutustilaisuus: ”Näin kohtaat hankalan asiakkaan.” Kouluttaja oli Mielenrauha Oy:n toimitusjohtaja Totti Karpela.

Lounaan jälkeen väki seisoi eteistilassa. Ulko-oven taakse ilmestyi nuori mies tempomaan kahvaa. Yksi työntekijöistä raotti ovea. Seurasi keskustelu.

”Hae Kirsi tänne, mulla on Kirsille tärkeää asiaa!”

”Kirsi ei nyt pääse, hän osallistuu koulutukseen.”