This is Finland! Sipilän hallitus häärii S-ryhmän markkinointiapurina

Samalla kun Suomen keskittyneille päivittäistavarakauppamarkkinoille kaivataan lisää kilpailua, valtio ryhtyy markkinajohtajan tsemppariksi.

Profiilikuva
Blogit Vuorikoski
Kirjoittaja on Suomen Kuvalehden toimittaja.
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Epäilin hetkellisesti mielenterveyttäni, kun luin valtioneuvoston 27. marraskuuta julkaiseman tiedotteen

”Hihna247 tulee taas ja nyt suomalaisten ostokset rullaavat maailman nähtäville”, otsikko iloitsee. 

Totta se on. Sipilän hallitus tiedottaa hankkeesta, jossa Timo Soinin (sin) johtama ulkoministeriö toimii yhteistyökumppanina S-ryhmän ja Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliiton MTK:n markkinointitempaukselle.

Kyse on siitä, että kamera kuvaa 5. joulukuuta Prisman kassahihnaa ja lähetystä voi seurata verkossa. Tiedotteen mukaan MTK tuottaa faktoja lähetykseen. Mediakumppanina on Sanoman omistama Radio Suomipop, joka tekee omaa lähetystään tapahtumapaikalta. Ulkoministeriön osuus on, että se toistaa lähetyksen ulkomaille Suomea markkinoivalla ThisisFINLAND-sivustollaan.

Ministeriön maakuvayksikön päällikön Petra Themanin mukaan Hihna247 edustaa juuri sellaista arjen suomalaisuutta, josta he haluavat viestiä maailmalle.