Biologi Tiina Raevaara tutkailee tieteen maailmaa kaunokirjailijan aivoin.

Tyhjä puhe brändeistä turhauttaa

Tiina Raevaara
Blogit Tarinoita tieteestä 14.2.2018 12:42
Olen tehnyt elämässäni tutkijan, toimittajan ja taiteilijan töitä. Näitä ammatteja yhdistää oman työpanokseni lisäksi ainakin se, että niissä toimivia patistetaan nykyään brändäämään itsensä. Pitäisi nostaa rohkeasti omaa häntäänsä ja olla esillä sosiaalisessa mediassa, tehdä itsestään mielenkiinto...

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Tiina Raevaara

Kirjoittaja on filosofian tohtori ja kirjailija.

Keskustelu

Juuri näin. Jotenkin tuntuu, että ei ymmärretä, että brändi on se millaisena asia nähdään ja millaisena toimija haluaa sen nähtävän.

Kustannusalan murroksessa entisestä kustantajasta tulee julkaisija ja kirjailija ostaa haluamansa palvelut (tekstinhuolto, taitto, markkinointi, myynnin edistäminen) ja luonnollisesti maksaa ne itse.

Jon Näsbo on brändi siinä kuin Seppo Jokinenkin. Jos vaihtaisivat tyylilajia, varmaan julkaisisivat toisella nimellä.