Vanhojen mainosten tylyä kertomaa
Menneiden vuosikymmenten aikakaus- ja sanomalehtien lukeminen on aina kiinnostavaa puuhaa. Minään nostalgisointina sitä ei voi pitää, päinvastoin: harhakuvitelmat vanhoista hyvistä ajoista karisevat. Tajuaa, kuinka tarpeeseen esimerkiksi rauhanliike ja naisasialiike syntyivät.
Tässä lentokonemainos 1950-luvun lopun Aviation Weekly-lehdestä.
Alkaa tajuta, miksi eräät vanhat elokuvat kuten Kubrickin Tohtori Outolempi ja Lumetin Fail-Safe olivat niin tehokkaita. Tuolloin tosissaan pelättiin.
Näin mainostettiin Asa-radioita vuonna 1967.
Sanomalehtien tai vaikka Mitä Missä Milloin-vuosikirjojen lukeminen on erittäin suositeltavaa niille, jotka kuvittelevat että aikamme olisi jotenkin ennennäkemättömän epäoikeudenmukainen tai rauhaton.