Huonoa sisältömarkkinointia: ”Tuoksusisustaminen on aina kiinnostanu meikäläistä”

KOLUMNI: Bloggaaja ei näytä häpeilevän sitä, että hänen suosionsa on ostettavissa, kirjoittaa Hanna Nikkanen.

Profiilikuva
blogit
Teksti
Hanna Nikkanen

Kylpyhuoneeseen voi luoda spa-tunnelmaa vessapaperipyramidilla! (Lambi.) Jos jonkun vieraan lasi sattuu särkymään illalliskutsuilla, kristallikoristeinen imuri kerää varmasti ihailevat katseet! (Electrolux/Swarovski.)

Keräilen huonoa sisältömarkkinointia. Tällaista:

”[…] tuoksusisustaminen on aina kiinnostanu meikäläistä ja oon onnistunu joskus aiheuttaa jopa parisuhderiidan jumittumalla tolkuttoman pitkäks aikaa tavaratalon tuoksuhyllylle”, kirjoitti kolmikymppinen tatuoitu varastomies Sebastian jo lopettaneen parisuhdeblogin postauksessa, josta raikastinvalmistaja Glade hänelle maksoi.

Se nauratti, koska se kuulosti niin hirveän falskilta, oli Sebun innostus sitten aitoa tai ei.

Blogien kökkö sisältömarkkinointi voi olla ikään kuin parodia siitä, mitä pelkäämme tapahtuvan, kun raha pääsee ohjaamaan journalismin sisältöä.