Pasi Kivioja analysoi median ilmiöitä.

Tässä syy, miksi en klikkaa näitä otsikoita

Pasi Kivioja
Blogit Mediaansekaantuja 9.6.2014 13:03

Tiesitkö, mikä yhdistää Jani ja Mari Sievistä, Vesa Keskistä, Jari ja Virpi Sarasvuota, Kirsi Alm-Siiraa ja prinsessa Madeleinea? No se, että kaikki ovat antaneet lapselleen nimeksi Tämä.

Jani Sievinen paljastaa: Tämä tulee pikkuprinsessamme nimeksi!
Tämä on Vesa Keskisen tyttären nimi
Tämä …

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Pasi Kivioja

Kirjoittaja on YTM, vapaa toimittaja ja Julkisen sanan neuvoston toinen varapuheenjohtaja.

Keskustelu

Juuri ”tämä” keino on vain yksi jotenkin uusista menetelmistä, joilla nyt myydään sekä klikkauksia että itse lehtiä. Se on sekä ärsyttävä että uskomaton ns. vanhalle, vanhanaikaiselle toimittajalle, joka on vuosia hikoillut tehdäkseen itse asian selvästi sanovia otsikoita. Miten tähän tämmöiseen tämään – tai lämään – oikein mentiin?

Tuolla kulttuurin eli kirjojen puolella on lyhyt teksti uudesta ”palvelevasta ja sosiaalisesta” journalismista. Sekin tuntuu hiukan heppoiselta. Yksi sen lähtökohdista oli aikoinaan selvä mm. Sanomissa; ”Me Naiset” myi sekä tienasi hyvin. Kun nyt lukee päälehti HeSaria, saa ajoin vaikutelman, että yhtiö on ”Me Naisten” muotissa.

Eli missä ovat tosi uutiset? Itse aiheista!

Näitä luetaan juuri nyt