Blogit

Pasi Kivioja analysoi median ilmiöitä.

Näin uutiskanava CNN varmistaa some-aineiston aitouden

Blogit Mediaansekaantuja 24.3.2018 11:33
Pasi Kivioja
Kirjoittaja on YTM, vapaa toimittaja ja entinen Julkisen sanan neuvoston jäsen (2014-2017).

Jokainen journalisti on sosiaalisen median tuottaja, kiteytti eilen oman ajattelutapansa Suomessa vieraillut uutiskanava CNN:n digipuolen tuottaja Rachel Rodriguez. CNN:n digitaaliset toiminnot on jaettu New Yorkiin, Atlantaan, Hongkongiin ja Lontooseen, josta Rodriguez piipahti Tampereen yliopiston järjestämään Verkkokerronnan päivään.

Reaaliteetti on kuitenkin se, että CNN:lläkin vain noin puolet toimittajista tekee somea reaaliajassa, jos hallitsee välineen. CNN:n sosiaalisen median toiminnot on keskitetty kolmeen ryhmään: some-julkaisemiseen, some-etsintään ja some-televisioon. Esimerkiksi etsintätiimin tehtävänä on löytää sosiaalisesta mediasta silminnäkijöitä ja materiaalia uutislähetyksiin.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu