Pasi Kivioja analysoi median ilmiöitä.

Kohuttu turvekampanja sai huomautuksen – mutta ei vaihtoehtoisista faktoistaan

Pasi Kivioja
Blogit Mediaansekaantuja 16.5.2017 08:12

Taisi päästä aika pienellä mediahuomiolla tämä Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) vastikään antama huomautus Bioenergia ry:n turvekampanjalle, joten palataanpa asiaan vielä hetkeksi. Mainostoimisto Hasan & Partnersin tekemä mainoskampanja herätti aiemmin talvella kohun faktoillaan, joita muun mu…

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Pasi Kivioja

Kirjoittaja on YTM, vapaa toimittaja ja Julkisen sanan neuvoston toinen varapuheenjohtaja.

Keskustelu

Eli MEN ei ymmärtänyt ollenkaan teokseen sisältyvää symboliikkaa. Siinähän vain konkretisoitiin seuraavat asiat:

– meillä on soita
– niissä on kiinni hirveästi fyrkkaa
– julkinen talous on vaikeuksissa joten myös julkiset palvelut ovat kriisissä
– kriisi voitaisiin ratkaista hyödyntämällä soita

Tämän minä näin tuosta nerokkaasta teoksesta.

Näitä luetaan juuri nyt