Kaupunkilehtien taistelussa edettiin hyökkäysvaiheeseen - Hesari hamuaa lisää pääkaupunkiseudun mainosrahoja

Profiilikuva
Pasi Kivioja on median murroksesta ja mediataloudesta väitellyt YTT, vapaa toimittaja ja viestintäyrittäjä.

Kotimaisilla mediamarkkinoilla tapahtuu harvakseltaan mitään jännittäviä peliliikkeitä. Kaikki piileskelevät omissa poteroissaan tai ovat kaverin poterossa toimituksellisen yhteistyön takia. Tämän hetken kiinnostavin mediasota käydään pääkaupunkiseudun kaupunkilehtien välillä.

Helsingin Sanomat toi kaksi viikkoa sitten markkinoille kolme uutta printtituotetta, joita se kutsuu nimillä HS Helsinki, HS Vantaa ja HS Espoo. Uudet lehdet jaetaan keskiviikkoisin alueiden niihin kotitalouksiin, joissa ei ole mainoskieltoa.

Ne tulevat myös torstain Helsingin Sanomien välissä lehden tilaajille, eli osa lehden tilaajista saa kaupunkilehtensä kahtena kappaleena.

HS Helsinki.

JOKU VOI ihmetellä, mitä järkeä Hesarin on perustaa uusia printtilehtiä, kun se on jo itsessään Helsingin seudun paikallislehti.