Blogit

Pasi Kivioja analysoi median ilmiöitä.

Bloggaaja etsii sponsoria

Blogit Mediaansekaantuja 29.10.2014 22:49
Pasi Kivioja
Kirjoittaja on YTM, vapaa toimittaja ja entinen Julkisen sanan neuvoston jäsen (2014-2017).

Tehtäköön tämä heti aluksi selväksi: Tässä blogissa ei houkutella lukijaa verkkokauppaan, ei anneta alennuskoodeja tuotteisiin, eikä kirjoiteta mainostajan ohjeistamana yhtään mitään. Suomen Kuvalehti maksaa minulle blogin kirjoittamisesta, koska teen tätä työkseni, mutta luoja varjelkoon minua sen takia kehumasta Otavamedian tuotteita tai toimittajia.

Jos nyt kuitenkin jokin mediatalo haluaa eroon ylimääräisistä logollaan varustetuista muistilehtiöistä ja kuulakärkikynistä, niin tänne voisi nyt lahjoitella.

Olen sillä tavalla vanhanaikainen bloggaaja, että minua riepoo tiettyyn blogigenreen pesiytynyt piilomainonta, joka syö blogien uskottavuutta yleisemminkin. En ole ainoa ärtyjä, sillä blogien piilomainonta ärsyttää 57:ää prosenttia lukijoista, käy ilmi Aller Median eilen julkistamasta Suuresta blogitutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan liika kaupallisuus ja mainostaminen blogeissa ärsyttävät 35:tä prosenttia lukijoista. Allerin teettämään tutkimukseen vastasi kesä-syyskuussa noin tuhat suomalaista kaikista ikäluokista. Lisää Suuresta blogitutkimuksesta Miia Kososen blogissa. 

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu