Roviosta maailman nopeimmin kasvava brändi - mutta kiinnostaako Angry Birds-elokuva ketään?
Suomalainen Angry Birds on kiistatta hurja ilmiö. Kännykkäpelillä on rutkasti yli sata miljoona käyttäjää, ja se leviää yhä nopeasti.
Menestystarina on kuin sadusta. Rovio Mobile -firma on niin kovassa nousussa, että se on nyt julistautunut globaalisti kaikkien aikojen nopeimmin kasvaneeksi kuluttajabrändiksi.
Päämaja Otaniemessä kuulemma valtaa yhä uusia tiloja toimistotalossa ja naapurifirmojen työntekijöitä kalastellaan paisuvaan organisaatioon. Mammonaa on niin, että sitä varmaan pursuaa rintataskuistakin.
Haluaisin kuitenkin tietää, mitä seuraavaksi. Roviolla on yksi huima tuote, Angry Birds.
Onko se rahasampo enää vuoden tai parin kuluttua? Harvat pelit ovat pitkäikäisiä.
Entä puheet tavanomaisten oheistuotteiden rinnalle kasvavista Angry Birds -franchisen projekteista, joista kummallisin on kymmenien, ellei jopa sadan miljoonan euron Angry Birds -elokuva – miten siihen pitäisi suhtautua?
Suomen elokuvasäätiö myönsi toukokuussa animaatioelokuvan kehittelyyn 50 000 euroa tukea, mikä varmaan tällaisen mittakaavan hankkeessa on suunnilleen parin palaverin catering-lasku.
Juu, mobiilipeli on riippuvuutta aiheuttava ja menestyksensä ansainnut. Linnut ja possut ovat kuumaa hottia kännykän näytöllä. Silti: ketä kiinnostaa Angry Birdsien tiirailu valkokankaalta?