Lovemillan revanssi: floppi Suomen elokuvateattereissa, myydään maailmalle

Profiilikuva
Blogit Kuvien takaa
Kalle Kinnunen on vapaa toimittaja ja Suomen Kuvalehden avustaja.

Vuosi sitten Lovemilla-elokuvan ohjaaja-käsikirjoittaja Teemu Nikkiä ja tuottaja-käsikirjoittaja Jani Pösöä ensin jännitti ja sitten harmitti. On oikeastaan vaikea edes hahmottaa, kuinka suuri pettymys elokuvan kaupallinen floppaaminen elouvateatterilevityksessä oli.

Lovemilla oli ensin Ylen nettisarja, jonka lyhyitä jaksoja oli katsottu verkossa yhteensä miljoonia ja miljoonia kertoja. Se oli Yle Areenalle eräänlainen lippulaiva. Lovemillalla oli Facebookissa parhaimmillaan lähes 60 000 tykkääjää. Vielä vähän ennen ensi-iltaa helmikuun alussa elokuvalle odotettiin sataa tuhatta katsojaa elokuvateattereissa.

Elokuva sai tyytyä 2862 katsojaan koko elokuvateatteriaikanaan Suomessa.

Jonkinlaista revanssia on kuitenkin tehty viime kesästä alkaen.

Ensimmäinen diili tehtiin Kolumbiaan. Sitten Lovemilla myytiin Japaniin sekä Australiaan, ja nyt viimeistellään diilejä muun muassa Ranskaan ja Etelä-Koreaan. Ranskalainen myyntiyhtiö odottaa Yhdysvalloistakin sopimusta.