Iron Sky pyytää faneja jopa teaser-julisteen copywritereiksi
Kirjoitin taannoin keinoista, joilla elokuvantekijät houkuttelevat taviksia mukaan hankkeisiinsa. Iron Skyn tiimi on tässä edelläkävijä.
Tällaista osallistumista kutsutaan crowdsourcingiksi.
Nyt aironskailaiset pyytävät neuvoa, mitä sanoa julisteessa. Kyseessä on teaser-juliste, jossa ei vielä ole kuvia itse elokuvasta, mutta jota tullaan levittämään teattereihin noin niinkuin muistutuksena niille jotka tietävät ja ihmetyksen aiheena ulkopuolisille.
Ihan fiksun kuuloisia ehdotuksia iskulauseeksi sekä julistedesignin muuttamiseksi on piisannut.
Ehkä tästä voisi tulla tapa parantaa kotimaisten leffajulisteiden yleensä niin ankeaa ilmettä? (Mielikuvituksettomampaan ei ainakaan mentäisi.) No, ollaan realisteja – ei varmasti tule.