Emoji-elokuva kerää katsojia – Kriitikot lyttäsivät: Kyyninen ja ahdistava markkinointialusta

Jo elokuvan nimi kertoo olennaisen: brändi on tärkeämpää kuin sisältö.

älypuhelimet
Teksti
Kalle Kinnunen
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Emojit ovat tunteita ilmaisevia kuvasymboleja, joita käytetän tekstiviesteissä ja sosiaalisessa mediassa. Tunnetuimpia ovat hymiö, sydän ja peukalo, valikoimaan kuuluvat myös erilaiset surunaamat sekä esimerkiksi piru ja kakkakasa.

Hollywoodin Sony-elokuvastudiolla päätettiin tehdä emojeista koko perheen animaatioelokuva, ja nyt se tulee ensi-iltaan. Emoji-elokuvan nimi on Emoji-elokuva, mikä kertoo olennaisen. Brändi on tärkeämpää kuin sisältö.

Tarinankaltainen kertoo emojien elämästä Sonyn älypuhelimen sisällä. Kuvissa vilisee Sonyn tuotteita sekä tunnettuja nettiajan brändejä Instagramista Candy Crush -mobiilipeliin. Markkinointiyhteistyötä ei ole peitelty.

 

Yhdysvalloissa elokuva sai yhden kaikkien aikojen negatiivisimmista kriitikkovastaanotoista. Sitä pidettiin umpikyynisenä markkinointialustana.