Syöpälapset vai malariaverkot?

Avustuskohteen valitseminen tunteen sijasta järjellä on usein tehokkainta apua.

Anne Berner
Teksti
Terhi Hautamäki
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Tavoite oli 30 miljoonaa viidessä vuodessa. Rahat olivat kasassa 18 kuukaudessa, eikä lahjoituksille näy loppua.

Lastensairaalahanke onnistui täydellisesti.

Kampanjan toteutti tukiyhdistyksen kanssa kolme mainostoimistoa. Silloinen Bob Helsinki on sama, joka auttoi pelastamaan Korkeasaaren paviaanit ja brändäsi kokoomuksen työväenpuolueeksi.

Ei sääliä. Ei lapsia. Ei syyllistämistä.

Tämä oli kampanjan kantava ajatus. Mainoksissa ei näytettäisi kaljuja lapsia sairaalan sängyillä, vaan annettaisiin myönteinen viesti: Talkoot. Hihat heilumaan! Rakennetaan yhdessä sairaala.