Ministeriö näyttää S-ryhmän kassa­hihnaa maailmalle: ”Tavoitteena on huippuosaajien houkuttelu Suomeen”

Välittämällä kuvaa ihmisten ostoksista maakuvayksikkö haluaa kertoa, että Suomessa on hauskaa.

S-ryhmä
Teksti
Oona Komonen

Piip. Piip. Piip. Hihna liikkuu ja kuvaruutuun putkahtaa banaaneja ja makkarapaketti. Seuraavalla on perunalastuja ja Vichyä. Tätä kaksitoista tuntia.

Kyseessä on S-ryhmän keksimä Hihna247-livelähetys eli englanniksi #Checkout247, joka toteutetaan itsenäisyyspäivän aattona yhteistyössä Suomen ulkoministeriön kanssa. Suoraa lähetystä ihmisten ostoksista voi seurata sosiaalisesta mediasta.

Ministeriön yhteistyö S-ryhmän kanssa on ihmetyttänyt.

Tarkoitus on viestiä suomalaisesta arjesta, sanoo Petra Theman ulkoministeriön maakuvayksiköstä.

Itsenäisyyspäivän aaton lähetys näkyy paitsi S-ryhmän myös Suomen ThisisFINLAND-maakuvasivuston Facebookissa.