
Ministeriö näyttää S-ryhmän kassahihnaa maailmalle: ”Tavoitteena on huippuosaajien houkuttelu Suomeen”
Välittämällä kuvaa ihmisten ostoksista maakuvayksikkö haluaa kertoa, että Suomessa on hauskaa.
Piip. Piip. Piip. Hihna liikkuu ja kuvaruutuun putkahtaa banaaneja ja makkarapaketti. Seuraavalla on perunalastuja ja Vichyä. Tätä kaksitoista tuntia.
Kyseessä on S-ryhmän keksimä Hihna247-livelähetys eli englanniksi #Checkout247, joka toteutetaan itsenäisyyspäivän aattona yhteistyössä Suomen ulkoministeriön kanssa. Suoraa lähetystä ihmisten ostoksista voi seurata sosiaalisesta mediasta.
Ministeriön yhteistyö S-ryhmän kanssa on ihmetyttänyt.
Tarkoitus on viestiä suomalaisesta arjesta, sanoo Petra Theman ulkoministeriön maakuvayksiköstä.
Itsenäisyyspäivän aaton lähetys näkyy paitsi S-ryhmän myös Suomen ThisisFINLAND-maakuvasivuston Facebookissa.
Älä suotta jätä juttua kesken
Tilaa Suomen Kuvalehti
Katso kaikki tilausvaihtoehdotOletko jo tilaaja?