Laajasalo piti piispakampanjassaan bisnekset vakan alla – Työntekijät: Kirkkoherraa vaikea tavoittaa

Laajasalo ei maininnut kampanjasivuillaan olevassa ansioluettelossa lainkaan yritystoimintaansa.

kirkko
Teksti
Salla Vuorikoski Jussi Eronen

Vasta valittu Helsingin piispa Teemu Laajasalo piti piispanvaalin aikana matalaa profiilia vakavissa talousvaikeuksissa olevan yhtiönsä tilanteesta.

Suomen Kuvalehti kertoi 23. elokuuta TL Opetus Oy:n jättiveloista ja toistuvista laiminlyönneistä. Yritys tarjosi pääsykoevalmennusta yliopistoihin pyrkijöille.

Laajasalo oli 24. elokuuta vieraana radiossa Ylen Ykkösaamussa. Siellä häneltä kysyttiin, oliko yrityksen tilanteesta ollut puhetta, kun piispaa valittiin.

”Kyllä nämä tv-esiintymiset, gradun aihe ja liiketoiminta ovat kaikki olleet esillä”, Laajasalo vastasi.

Laajasalon kampanjasivuilla internetissä ei tosin ole mainintaa koko yhtiöstä tai pitkästä urasta sen parissa.