Epäeettistä mainosrahaa?

Useat brändistään tarkat yritykset ovat katkaisseet yhteistyönsä tavaratalo Kärkkäisen kanssa, mutta toimitusten moraalinen kompassi toimii eri tavoin.

Profiilikuva
media
Teksti
Pasi Kivioja
Pasi Kivioja on median murroksesta ja mediataloudesta väitellyt YTT, vapaa toimittaja ja viestintäyrittäjä.

Toimittajien ammattilehti Journalisti kirjoitti ennen joulua radiossa pyörineistä Kärkkäisen tavaratalon mainoksista. Kampanjaa olivat soittaneet Bauer Median ja Sanoma Media Finlandin kanavat.

”Se tarkoittaa, että näiden kanavien ohjelmia tehdään antisemitismistä tuomitun ja uusfasismisympatioistaan tunnetun rokotevastustajan rahoilla”, toimittaja Manu Haapalainen totesi.

Haapalainen penäsi Bauerilta ja Sanoman radiokanavilta vastauksia, mutta haastatteluun ei löytynyt kummankaan johdosta aikaa.