Pronssikauden loppu
Kalevala Korun menestys alkoi 1990-luvulla. Nyt tappiota tekevä yritys uudistuu – ja sen korut katoavat useista kultasepänliikkeistä.
Pinkkiä tehostesavua ja nurkassa väijyvä leijona. Hopeisen leijonakaulakorun mainosvideo on kuvattu hämärällä klubilla. Mainoskasvona on poptähti Alma.
Kalevala Koru pyrkii tekemään pesäeroa imagoonsa raskaiden, pronssisten hautalöytökorujen jäljentäjänä. Viime vuonna naisten jääkiekkomaajoukkueen pelaajat esiintyivät MM-turnauksen ajan kalevalakorut yllään.
Kampanjat ovat pientä kasvojenkohotusta verrattuna tulevaan. Koko Kalevala Koru tytäryhtiöineen on uudistumassa syyskuussa yhdeksi uudeksi brändiksi.
Alkuvuodesta uutisoitiin koruyrityksen ahdingosta. Vuonna 2019 reilun 11 miljoonan euron liikevaihdon yritys oli tehnyt 2,4 miljoonan euron tappion.