Poliisihallitus puuttui jälleen Veikkauksen markkinointiin – Toimitusjohtaja Sarekoski: ”Näkemysero”

Toimitusjohtajan mielestä Veikkauksen johto on ansainnut tulospalkkionsa.
Kotimaa 19.5.2018 06:00
Veikkauksen logo rahapeliyhtiön palvelupisteellä Vantaalla.
Veikkauksen logo rahapeliyhtiön palvelupisteellä Vantaalla. © Markku Ulander / Lehtikuva

Poliisihallitus on jälleen puuttunut valtion rahapeliyhtiö Veikkauksen mainontaan. Mainonta on valvovan viranomaisen mukaan ollut markkinointilinjausten ja arpajaislain vastaista. Asia käy ilmi Poliisihallituksen lausunnoista, joita se on lähettänyt Veikkaukselle keväällä 2018.

Veikkaus on muun muassa ristiinmyynyt kuluttajille Veikkauksen pelejä. Tämä markkinointikeino on kielletty, sillä markkinointilinjausten mukaan kuluttajalle ei saa rahapelien ostotilanteessa tuputtaa muita rahapelituotteita.

Poliisihallitus on muistuttanut Veikkausta samasta asiasta vuosina 2011, 2012, 2015, 2016 ja 2017.

Tämän lisäksi Veikkaus on vuosien varrella saanut Poliisihallitukselta useita huomautuksia muun muassa alaikäisiin kohdistuvasta markkinoinnista, haitallisten pelien (peliautomaatit) markkinoinnista ja mainoksista, joissa luodaan myönteistä kuvaa uhkapeleistä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu