Kilpaileva reportaasi

media 12.07.2019 06:00
Vappu Kaarenoja

Suomen suurinta viestintätoimistoa Milttonia kutsutaan myös ”viestintätavarataloksi”. Toukokuussa tavaratalon valikoima laajeni, kun yritys julkaisi ”eurovaaleja pohjustavan laajan reportaasin”.

Omiiko markkinointi journalismin metodit, HS:n Kuukausiliitteen toimittaja Anu Nousiainen kysyi.

Syntyi vilkas keskustelu siitä, hämärtyykö ihmisten käsitys journalismin ja viestinnän eroista, kun viestintätoimiston kirjoitusta kutsutaan reportaasiksi.

Sanalla reportaasi on voimakas ”journalismi-klangi”, kirjoitti toimittajasta markkinointiviestintää tekemään siirtynyt Olli Sulopuisto Twitterissä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Vappu Kaarenoja

Kirjoittaja on Suomen Kuvalehden toimittaja.

Sisältö