Kilpaileva reportaasi

media 12.07.2019 06:00
Vappu Kaarenoja

Suomen suurinta viestintätoimistoa Milttonia kutsutaan myös ”viestintätavarataloksi”. Toukokuussa tavaratalon valikoima laajeni, kun yritys julkaisi ”eurovaaleja pohjustavan laajan reportaasin”.

Omiiko markkinointi journalismin metodit, HS:n Kuukausiliitteen toimittaja Anu Nousiainen kysyi.

Syntyi vilkas keskustelu siitä, hämärtyykö ihmisten käsitys journalismin ja viestinnän eroista, kun viestintätoimiston kirjoitusta kutsutaan reportaasiksi.

Sanalla reportaasi on voimakas ”journalismi-klangi”, kirjoitti toimittajasta markkinointiviestintää tekemään siirtynyt Olli Sulopuisto Twitterissä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sisältö