Kristuksen brändi

Kirkko yrittää mielikuvamarkkinoinnin avulla estää jäseniään lähtemästä. Apua viestintään haetaan konsulttitoimistoilta.

Espoon seurakuntien kampanjaan pyydettiin seurakuntalaisia kuvattaviksi.
Espoon seurakuntien kampanjaan pyydettiin seurakuntalaisia kuvattaviksi. © Espoon seurakunnat

Nainen tuijottaa tyynenä kameraan vihreäksi valaistussa uima-altaassa. Taustalla mies seisoo suihkussa ja katsoo muualle. Kuvassa teksti: ”Täällä rakastan minä.”

Toisessa mainoksessa mies kävelee ajotien laidassa, takana nousee ramppi jonnekin. Muoviroskaa. ”Täällä rakastan minä.”

Mainoskampanjalla Espoon seurakunnat halusivat muistuttaa kaupunkilaisia olemassaolostaan. Suunnittelijaksi ja toteuttajaksi valikoitui tarjouskilpailun kautta viestintätoimisto Miltton.

Tarjousta pyytäessään Espoon seurakunnat kertoivat haluavansa tehdä Espoon seurakuntien mainontaa rohkeasti ja yllättävästi. Tavoitteet nousivat seurakuntien strategiasta, tulevaisuusasiakirjoista, viestintäohjelmasta, vuoden 2018 yhteisökuvatutkimuksesta sekä viestinnän kehittämiseen liittyvistä johdon haastatteluista.

Sisältö