Sushi-ilmiö

Kauppias Markku Hautala teki Järvenpäästä herkkusuiden pyhiinvaelluskohteen.

gourmet
Teksti
Tero Alanko
Kuvat
Marjo Tynkkynen
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Kun Järvenpään kaupunki teetti tutkimuksen vetovoimatekijöistään, kolmen kärjen muodostivat Tuusulanjärvi, Järvenpään Citymarket ja Järvenpään Citymarketin sushitiski.

”Kaksi kolmesta. Aika hyvin”, sanoo kauppias Markku Hautala.

Hautalan marketissa on muutakin erityistä kuin sushi, esimerkiksi Italiasta tuotu pizzerian pyörivä kiviuuni, hedelmäosaston tuoremehukoneet ja oma jäätelötehdas. Kaupan kalusteetkin ovat varta vasten suunniteltuja.

Heinäkuussa Järvenpään Citymarket valittiin maailman kuuden parhaan ruokakaupan joukkoon arvostetun IGD-organisaation (The Institute of Grocery Distribution) järjestämässä kisassa. Kun ilouutisen kertonut tekstiviesti piippasi kesken palaverin, Hautala puhkesi itkuun.