Sushi-ilmiö

Kauppias Markku Hautala teki Järvenpäästä herkkusuiden pyhiinvaelluskohteen.

Hän 23.08.2019 06:00
Teksti tero Alanko kuvat Marjo Tynkkynen
Markku Hautalan Citymarketin parkkihallin edustalla on japanilainen kivipuutarha.
Markku Hautalan Citymarketin parkkihallin edustalla on japanilainen kivipuutarha. © Marjo Tynkkynen

Kun Järvenpään kaupunki teetti tutkimuksen vetovoimatekijöistään, kolmen kärjen muodostivat Tuusulanjärvi, Järvenpään Citymarket ja Järvenpään Citymarketin sushitiski.

”Kaksi kolmesta. Aika hyvin”, sanoo kauppias Markku Hautala.

Hautalan marketissa on muutakin erityistä kuin sushi, esimerkiksi Italiasta tuotu pizzerian pyörivä kiviuuni, hedelmäosaston tuoremehukoneet ja oma jäätelötehdas. Kaupan kalusteetkin ovat varta vasten suunniteltuja.

Heinäkuussa Järvenpään Citymarket valittiin maailman kuuden parhaan ruokakaupan joukkoon arvostetun IGD-organisaation (The Institute of Grocery Distribution) järjestämässä kisassa. Kun ilouutisen kertonut tekstiviesti piippasi kesken palaverin, Hautala puhkesi itkuun.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sisältö