Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Voiko somevaikuttaja puhua vapaasti?

Blogit Hupparihörhö 12.7.2019 15:47
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Juttelimme keskiviikkona Ylen aamutelevision #jälkidigi-osiossa  somevaikuttajista ja paljastin olevani setä. Väitin – vastoin parempaa tietoa – että vaikuttajamarkkinointi eli somejulkkisten käyttäminen tuotteiden markkinoinnissa olisi edullista, kun parhaimmillaan riittää, että ostaa liput rockfestivaaleille. Olin väärässä, minkä voi todeta katsomalla ohjelman Areenasta.

Aloin lähetyksen jälkeen pohtia, mikä tässä influencer-mainonnassa meikäläisen kaltaista kolumnistia ja nettisetää häiritsee. Tai siis mikä nykyajassa häiritsee.

Sosiaalisen median kuuluisuudet kuten tubettajat ja insta-tähdet ovat tärkeitä hahmoja. Heidän sanaansa uskotaan ja tuotteiden markkinointi heidän kauttaan on tehokasta.

Influencereiden viestintä vaikuttaa rehelliseltä puheelta, mutta tietty laimeus häiritsee

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu