Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Suomi-pomoa ei some kiinnosta

Sami Kuusela
Blogit Hupparihörhö 22.6.2015 16:41

Sosiaalinen media on tätä päivää. Isokin yritys joutuu suuriin vaikeuksiin, jos tieto mokasta tai väärinkäsitys leviää sosiaalisessa mediassa. Yhä suurempi osa markkinoinnista siirtyy sosiaaliseen mediaan.

Yltä löytyvät väitteet ovat faktoja. Kukaan täysjärkinen yritysjohtaja ei niitä kiistä. Sil…

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sami Kuusela

Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Keskustelu

Onko oikeasti faktaa, että sellainen päälleliimattu ja mitäänsanomaton hypettäminen myy? Ymmärrän kyllä, että porukoiden on hyvä olla somedsa ihan siksi, että joku vakuuttava entiteetti voi kriisissä sanoa painavan sanansa, mutta voi elämän kevät, jos se retvittuilu uusista hankinnoista oman egonsa pönkittämiseksi myy kansalle.

Does not compute.

Pörssiyhtiöt ovat kurssiensa vankeja. Varomaton sana tai jopa kirjoitusvirhe pörssiyhtiön johtajalta somessa voi vaikuttaa kurssiin ja sitten äkkiä onkin haaste postiluukussa tai media kolkuttelemassa. Tiedän monta, jotka ovat somessa read only -moodissa, mikä onkin tavallaan fiksua.