Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Suomi-pomoa ei some kiinnosta

Blogit Hupparihörhö 22.6.2015 16:41
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Sosiaalinen media on tätä päivää. Isokin yritys joutuu suuriin vaikeuksiin, jos tieto mokasta tai väärinkäsitys leviää sosiaalisessa mediassa. Yhä suurempi osa markkinoinnista siirtyy sosiaaliseen mediaan.

Yltä löytyvät väitteet ovat faktoja. Kukaan täysjärkinen yritysjohtaja ei niitä kiistä. Silti Suomen suuryritysten pomoja ei some kiinnosta. Ainakaan henkilökohtaisella tasolla.

Kävin läpi kuuden suurimman suomalaisyrityksen isoimpien pomojen sometilit. Tsekkasin Twitterin ja Facebookin. Löytyi yksi tili. SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä Twitteristä. Ketään muuta isoa pomoa ei some kiinnosta.

Nokian Rajeev Surin kuvittelisi olevan aktiivinen edes Twitterissä, onhan informaatioteknologia vähän tuon nykynokiankin juttu. Myös Neste Oilin Matti Lievosen luulisi seuraavan sosiaalista mediaa ja reagoivan, jos nousee kohuja vaikkapa palmuöljyn tiimoilta. Entä metsäyhtiöt? Stora Enson Karl-Henrik Sundström ja UPM:n Jussi Pesonen. Ei osumia. Vaikka olisi ehkä hyvä hehkutella uusia keksintöjä ja korpiin nousevia sellutehtaita kun kanavakin ilmainen.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu