Subwayn PippeliTwist

Subwayn Twist-kampanja on malliesimerkki noloimmasta mahdollisesta viraali-idiotismista, joka mainosmaailmaa vaivaa.

Profiilikuva
Kirjoittaja on toimittaja ja startup-liikemies.

Kymmeniä kuvia Hitleristä. Mies polttaa sikaria penis ulkona. Vagina. Kuollut pakolaislapsi. Kikkeli. Keskisormia. Piirretty valtava penis. Meemejä. Saastaa.

Mikä oikeasti voisi mennä pieleen, kun  järjestää kampanjan, jossa pyytää internetiä lähettämään vapaasti ja moderoimatta kuvia ”kesätwististään”? Kaikki. Ja vielä kesäloma-aikaan. Kun ketään oikeasti töissä käyvää ei kampanjien seuraaminen kiinnosta.

Subwayn tuore kampanja on malliesimerkki noloimmasta mahdollisesta viraali-idiotismista, joka mainosmaailmaa vaivaa. Tehdään jotain täysin vasurilla, luullaan että ihmiset innostuvat tyhmästä ideasta ja lopulta kuluttajat saavat nähtävilleen hirveyksiä.

Ja mitä ne olivat siellä mainostoimisto McCannissa ajatelleet tätä noloutta myydessään? Eivät edes teknisesti jaksaneet yrittää. Edes kuville ei ole maksimikokoja, joten saastakasan saa jumiin lataamalla sinne miljoonan megapikselin peniksen.

Noloa. Ei siinä tuhannen sivun säännöt paljoa auta.