Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Some pelasti television

Blogit Hupparihörhö 17.2.2014 16:11
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

MTV:n megahitti, viihdeohjelma Putous sen todisti: ei perinteinen media ole mihinkään kuolemassa, eikä Netflix kavereineen tuhoa perinteistä tv-viihdettä.

Edellisessä startup-yrityksessäni Sofanaticsissa mietimme kovasti television tulevaisuutta. Rakensimme ns. second screen -palvelua urheilufaneille. Verkkopalvelussamme fanit saattoivat riehua keskenään samalla kun katsoivat Valioliigaa televisioistaan.

Sofanatics kaatui, mutta opimme paljon. Tajusimme, että ihmiset haluavat katsoa televisiota samaan aikaan muiden katsojien kanssa.

Putous on tästä mahtava esimerkki. Twitter ja Facebook täyttyvät joka lauantai-ilta pöljistä hokemista ja viestiketjuista, jotka sikiävät viihdeohjelman tapahtumista. Ohjelmalla on mukavasti myös faneja verkossa: 223 000 Facebook-sivuilla ja 17 700 Twitter-seuraajaa.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu