Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Mikä on sotilasparaatin Call to Action?

Blogit Hupparihörhö 6.12.2014 17:57
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Kun katselee maailmaa startup-kiikareiden läpi, moni asia näyttää hassulta. Talouden ikiaikaiset mekanismit, etujärjestöjen pönötys ja vaikkapa nyt ajankohtainen itsenäisyyspäivän sotilasparaati.

Startup-maailmassa yleensä kaikilla toimilla on joku tarkoitus, Call to Action, eli CTA. Kun kirjoitat blogikirjoituksen, haluat lukijoiden oivaltavan jonkin yhden selkeästi määritellyn asian ja alkavan toimia halujesi mukaisesti. Kun teet internet-sivun, siellä on selkeä nappi, jota käyttäjän halutaan painavan.

Mutta mikä on itsenäisyyspäivän sotilasparaatin pohjimmainen pointti? Mitä meidän halutaan tekevän, kokevan tai ajattelevan?

Tämän päivän paraatissa oltiin jossain kälyisellä linnan pihalla, torvisoittokunta oli aivan liian matalassa teltassa ja yhtäkkiä kenttäpiispa komensi kakaroilta lakit pois. Jokainen marssiva nuori vaikutti lähinnä pelkäävän kompastumista, harva tunsi ylevää fiilistä Suomesta tai itsenäisyydestä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu