Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Mikä henkilöbrändäämisessä ärsyttää – kolme pointtia

Blogit Hupparihörhö 18.3.2018 17:05
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Olen vaikeillut tämän tekstin kanssa jo viikkoja. Henkilöbrändäys on kuuma juttu ja aiheesta julkaistiin juuri kirjakin, Henkilöbrändi – asiantuntijasta vaikuttajaksi, jonka kolmesta kirjoittajasta tunnen paremmin kaksi, #digitalist-profeetta Ville Tolvasen ja LinkedIn-tähti Tom Laineen ja kolmaskin kirjoittaja Jarkko Kurvinen on tuttu.

Pyydän siis jo anteeksi heti alussa tuttaviltani, sillä aion nyt ampua alas vääriä profeettoja ja analysoida, miksi henkilöbrändäys saa monet meistä vihaisiksi.

En nyt huutele pelkästään ennakkoluulojeni pohjalta, vaan luin Tolvasen, Laineen ja Kurvisen kirjan kannesta kanteen. Vaikka se aika raskas kokemus olikin.

Tässä aitoon Stubb-tyyliin kolme pointtia, miksi henkilöbrändäys-ilmiö niin monia meistä ketuttaa.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu