Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Liian tuttu juttu – miksi televisio on yhä olemassa?

Blogit Hupparihörhö 16.3.2019 11:46
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Jokin tässä yhtälössä ei täsmää: nuoret sukupolvet ovat lähestulkoon lopettaneet lähetysvirtatelevision katselemisen, mutta televisiokanavia on vielä olemassa.

"Ei tubettajilla ole välttämättä ollenkaan hinkua päästä televisioon. Ei se ole mikään tavoite, kun verkossa on paljon isommat yleisöt", totesi eräskin huumoritubettaja sukupuolikuilun takaa Ville Kormilaisen Huumorihommia-ohjelmassa noin kuukausi sitten (huom. lainaus ei ole sanantarkka). Jouduin tarkistamaan huumoritubettajan nimen Ylen sivuilta, koska Matti Roth ja hänen ryhmänsä Blokess ei ollut tarttunut mieleen tai tullut edes vastaan.

On mysteeri, kuinka nykyaikana on varaa tehdä televisio-ohjelmia perinteisellä raskaalla ja kalliilla tuotantokoneistolla. Kun perustelkkarin katsojamäärät jäävät pienemmiksi kuin itseään iPhonella kuvaavien nuorisotähtien hassuttelut, luulisi ammattilaisia harmittavan.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu