Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Ihminen ei ole tiedottaja

Blogit Hupparihörhö 3.9.2014 11:26
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Mikä on paras tapa tehdä itsestään tai bisneksestään ilmiö sosiaalisessa mediassa? Ei. Siinä ei auta konsultin tekemä some-strategia, sitä eivät toteuta työryhmät, eikä sitä saavuta isolla budjetilla. Paras keino on pöljäily.

Pöljäily on ihanaa ja vapauttavaa, koska se on aitoa.

On ihan tajuttoman ahdistavaa esittää aikuista. Mitä se aikuisuus edes on? Onko se roolivaatteita työelämässä, möreämpää ääntää palavereissa tai yhteisesti sovittuja peli- ja käytössääntöjä kodissa tai työpaikalla?

On ihanaa huomata, kuinka esimerkiksi Jounin kaupan kaltaiset mediasekoilijat nousevat ilmiöiksi.

Jounin Kauppa on Ylläksellä toimiva K-kauppa, jonka vetäjä, äärimmäisen itseironinen ja hassu Sampo Kaulanen heittää koko persoonansa peliin Facebookissa.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu