Ihminen ei ole tiedottaja

Unohdetaan somestrategiat ja muu skeida. Paras tapa viestiä somessa on pöljäily.

Profiilikuva
Kirjoittaja on toimittaja ja startup-liikemies.

Mikä on paras tapa tehdä itsestään tai bisneksestään ilmiö sosiaalisessa mediassa? Ei. Siinä ei auta konsultin tekemä some-strategia, sitä eivät toteuta työryhmät, eikä sitä saavuta isolla budjetilla. Paras keino on pöljäily.

Pöljäily on ihanaa ja vapauttavaa, koska se on aitoa.

On ihan tajuttoman ahdistavaa esittää aikuista. Mitä se aikuisuus edes on? Onko se roolivaatteita työelämässä, möreämpää ääntää palavereissa tai yhteisesti sovittuja peli- ja käytössääntöjä kodissa tai työpaikalla?

On ihanaa huomata, kuinka esimerkiksi Jounin kaupan kaltaiset mediasekoilijat nousevat ilmiöiksi.

Jounin Kauppa on Ylläksellä toimiva K-kauppa, jonka vetäjä, äärimmäisen itseironinen ja hassu Sampo Kaulanen heittää koko persoonansa peliin Facebookissa.