Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Hämmästyttäviä liikenneänkyröitä

Sami Kuusela
Blogit Hupparihörhö 1.2.2014 15:12
Näin bloggaajana ja kolumnistina sitä tökkii joka viikko suuntaan jos toiseen, eikä yleensä kukaan älähdä. Mutta kun älähtää, tulee reaktio yleensä yllätyksenä. Kirjoitin maanantaina lyhyen tekstin nimellä ”Miksi taksin pitää olla Mersu?” Ja PAM! sain valtavasti vihaista palautetta varsi...

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sami Kuusela

Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Keskustelu

Miksi taksiliieknne on Suomessa säädelty, miksi siinä ei sallita vapaata kirlpailua? Jos halutaan varmistaa taitavat kuljettajat (mitä vaaditaan taksirengeiltä?), ja turvallinen auto, eikö riitä ajokoe ja katsastus riittvän usein.

Ei riitä. Käypä ajamassa Tukholmassa taksilla. Tai Amsterdamissa. Tai missä tahansa Yhdysvalloissa. Vertaa sitten suomalaiseen taksiin.

Vapaa kilpailu on hieno mantra, mutta joka paikassa se ei toimi.

Ei Yhdysvalloissa taksitoiminta vapaata ole, ainakaan kaikkialla. Samanlaiset taksiluvat siellä on kuin Suomessakin.

Näitä luetaan juuri nyt