Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Ethän soita, asiakasjuntti

Blogit Hupparihörhö 10.2.2020 10:18
Sami Kuusela
Sami Kuusela - avatar
Kirjoittaja on toimittaja ja startup-liikemies.

Olen siinä mielessä boomer, että tykkään hoitaa asioita puhelimessa. Soitto on tehokkain tapa säätää asioita esimerkiksi teleoperaattoreiden, pankkien tai sähköyhtiöiden kanssa.

Mutta kun se ei käy yrityksille. Jatkuvasti meille toitotetaan, kuinka junttia on soittaa. Pitäisi mennä verkkopalveluun säätämään.

Viimeinen loukkaus asiakkaalle on, että jonotusäänen kuuntelusta joutuu maksamaan.

Firmojen puhelinnumerot piilotetaan verkkosivujen peränurkkaan ja jonotusajat ovat pahimmillaan tuntien mittaiset. Viimeinen loukkaus asiakkaalle on, että jonotusäänen kuuntelusta joutuu maksamaan. Kyllä. Vaikka käytössäsi olisi maailman hefein puhelupaketti, joka sisältää avaruuspuhelut ja keittää tarvittaessa kahvit, mihin tahansa yritysnumeroon (myös esimerkiksi verottajalle tai Kelaan, mikä on jo törkeää heikko-osaisia kohtaan) jonottaessasi pulitat vähintään matkapuhelinmaksun, joka näkyy laskussasi. Myös operaattorille soitettaessa jonottaminen maksaa.