Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

En tajua #hashtag:eja

Blogit Hupparihörhö 1.5.2019 20:57
Sami Kuusela
Sami Kuusela - avatar
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Olen sosiaalisen median ammattilainen ja minulla on tunnustus: En ymmärrä hashtageja eli aihetunnisteita. En ole koskaan tajunnut niitä.

Innokkaasta häsättämisestä tunnistaa ihmisen, joka yrittää aivan liikaa somessa. Kun puolivillaisen LinkedIn-päivityksen tai tviitin perässä on rimpsu #yrittäjyys #nöyryys #intohimo #rohkeus voi olla varma, että viestin sisältö lähentelee nollaa, eikä intohimosta ole tietoakaan.

Miksi joku laittaa päivitykseensä yleissanan kuten #rohkeus?

Ymmärrän juuri juuri aihetunnisteiden käytön tilaisuuksien tai tv-ohjelmien (esimerkiksi #tisuomi) yhteydessä tai jos kyse on ajankohtaisesta kohusta kuten #altaee. Mutta muuten häsätykitys on vain noloa. Ainakin Facebook-päivityksistä pitäisi häsät kieltää.

Miksi joku laittaa päivitykseensä yleissanan kuten #rohkeus? Ei sitä sanaa klikkaamalla löydä mitään järkevää.