Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

#äläkerrotimolle

Blogit Hupparihörhö 19.6.2017 15:44
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Viime viikolla Martti Ahtisaari sai synttärilahjakseen yli 600,000 euron lahjoituksen kriisinhallintafirmalleen Crisis Management Initiativelle.

Erityistä lahjassa oli, että Älä kerro Martille -kampanja järjestettiin sosiaalisessa mediassa ja pystyttiin pitämään piilossa Ahtisaarelta 57 päivän ajan. Näin ainakin väitetään.

Vaikka tempaus oli kaikin puolin ihana ja kiva, todellinen uutinen hommassa oli, ettei Martti Ahtisaari ymmärrä nykyaikaista internetiä. Presidentti sovittelee maailman kriisejä, vaikka on täysin pihalla sosiaalisesta mediasta, kansalaisten kanavasta, jossa kriisejä luodaan ja kärjistetään. Aikamoinen puute.

Ahtisaari on kuitenkin vanha mies. Vielä vanhempi kuin Timo Soini.

Ahtisaarta ja Soinia yhdistää, että molemmat pysyttelevät ulkona nykyaikaisesta netistä. Soini suorastaan ylpeilee, ettei ole somessa. Blogissaan (tai siis Plokissaan) Soini kirjoittaa: "En ole sosiaalisessa mediassa. Eikä kaduta. Jäljet pelottavat."

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu