Blogit

Sisäpiiritietoa startup-maailmasta.

Aitous katosi Slushista

Blogit Hupparihörhö 19.11.2014 20:51
Sami Kuusela
Kirjoittaja on toimittaja ja liikemies, jonka Hupparihörhö-yritys etsii startupeja suuryrityksille kumppaneiksi ja ostettavaksi.

Myönnän. Minusta on tullut vanha mies, joka tykkää ruikuttaa ja sanoa että ennen oli paremmin.

Olen kuin se keskikaljabaarin nurkassa nyyhkivä esipunkkari, joka hokee punkin olleen aidoimmillaan kun sitä ei kukaan kuunnellut.

Tänään päättynyt Slush-konferenssi oli nimittäin kasvanut mielestäni liian isoksi. Vielä viime vuonna, kun kävijöitä oli vajaa seitsemän tuhatta, oli meininki kivempi. Nyt väkimäärä tuplaantui ja rahaväki varasti shown. Kaiken lisäksi menestyneimpien yrittäjätenavien ympärille oli ilmestynyt groupieita. Ei meillä muinoin.

Muutoksen huomasi selkeimmin eilisissä Supercellin kustantamissa iltabileissä, joissa yli kymmenen tuhatta ihmistä dokasi aamuneljään ilmaista juomaa. Saatoin kävellä jopa monta metriä pysähtymättä juttelemaan tuttujen kanssa. Mikä johtui paitsi cooliuden ulkokehälle ajautumisestani, myös siitä, että iso osa kavereistani pörräsi kaikenmaailman VIP-kemuissa.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu