Marko Maunula seuraa Yhdysvaltojen politiikkaa ja populaarikulttuuria.

Webbimainonta testaa rajoja

Marko Maunula
Blogit Americana 5.6.2009 13:13

Uusi sukupolvi kerronnallisia webbimainoksia on tulossa.

Monet amerikkalaisyritykset tekevät tänään mainoksia suoraan webbiin, usein jo kelvollisilla tuotantobudjeteilla. Lepsumpi sensuuri, tarkka kohdeyleisö, halvemmat tuotanto- ja lähetyskustannukset ovat vahvoja houkuttimia.

Tsekkaa esimerkiksi tuore Bud Lightin webbimainos. Tämän sortin kaksiminuuttista on turha odottaa amerikkalaisista televisioista lähitulevaisuudessa.

Marko Maunula

Kirjoittaja on Yhdysvaltain historian professori Atlantassa.

Keskustelu

Testaa jenkkien rajoja,Maunula taitanut asua aika kauan jenkeissä,koska näin suomalaisittain aika kesyä touhua.No,mutta se on vain meikäläisen mielipide.

Jeps, tiedan, etta Suomessa tama tuskin nostaisi kulmakarvaakaan. Takalaisessa kulttuurissa tama ei menisi lapi televisiossa millaan. Tosin, alkoholimainokset teeveessa, vakevat mukaanlukien, ovat amerikkalaisille ookoo – ainakin iltayhdeksan jalkeen.

En ihan usko, että mainos menisi läpi Suomenkaan telkkarissa. Paljon kesymmistäkin mainoksista on vedetty herne nenään ja mainos jouduttu poistamaan.

Näitä luetaan juuri nyt