Kielto kannattaa
Alkoholimainonnalla on yhteys nuorison juomiseen, silti monissa maissa mainoksia ei rajoiteta.

Suomen kansainvälisesti tiukka alkoholilainsäädäntö on erityisen tarkka nuorison suojelussa alkoholituotteiden mainonnalta.
Tuoreen yhdysvaltalaisen kokoomatutkimuksen mukaan suomalaistyylinen tiukka linja on perusteltu.
Journal of Alcohol and Drugs -tiedejulkaisussa ilmestyneessä kahdeksassa artikkelissa käytiin läpi yli sata tutkimusta alkoholimainonnan ja nuorten juomisen välisestä yhteydestä.
”On olemassa vakuuttavia todisteita sen puolesta, että alkoholimarkkinointi on yksi syy juomisen aloittamiselle nuorella iällä”, tutkijat kirjoittavat tiedotteessa.
Tutkijat käyttivät samoja menetelmiä, joiden avulla asiantuntijat ovat vetäneet yhteyksiä tupakan mainonnan ja nuorison lisääntyneen tupakoinnin välille.
Yhteyttä mainonnan ja nuorison juomisen välillä kuvataan maltilliseksi mutta merkittäväksi.
Kansanedustaja tuli humalassa täysistuntoon, toinen tukisti kollegaansa kännissä – Joskus viina vie poliitikkoa. Entä sitten?
Viron viinaralli syö ravintola-alaa – Piristysruiskeen voisi tarjota yllättävä keino: perhevapaaudistus
Viinilobbarit näyttivät voimansa: Ranskan hallitus perui vähin äänin Tipaton tammikuu -kampanjansa