Kirja meni markettiin

Perinteiset kirjakaupat ovat uhattuina. Ne joutuvat keksimään uusia houkuttimia, jotta asiakkaat tulisivat kirjavalikoimien äärelle.
Kirjat 6.12.2015 15:00

Prisma Helsingin Kannelmäessä myy kirjasesongin hittituotteita. © Petri KAipiainen

Kun Heikki ”Hector” Harma julkisti 26. marraskuuta kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittajan, hän tuli samalla nostaneeksi Laura Lindstedtin Oneiron-romaanin sellaiselle jalustalle, että se varmasti kiinnostaa ostajia. Viime vuonna palkinnon pokkasi Jussi Valtonen, jonka He eivät tiedä mitä tekevät -romaanista tuli myös viime vuoden eniten myynyt kaunokirja.

Finlandia-palkittujen romaanien kaltaiset hittituotteet ovat kirja-alan elinehto. Ilman niitä kirjakauppiaat ja kustantajat joutuisivat nuolemaan näppejään.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu