Emoji-elokuva kerää katsojia – Kriitikot lyttäsivät: Kyyninen ja ahdistava markkinointialusta

Jo elokuvan nimi kertoo olennaisen: brändi on tärkeämpää kuin sisältö.
Elokuva 12.8.2017 17:33

Emojien elämää älypuhelimen sisällä. © CTMG INC.

Emojit ovat tunteita ilmaisevia kuvasymboleja, joita käytetän tekstiviesteissä ja sosiaalisessa mediassa. Tunnetuimpia ovat hymiö, sydän ja peukalo, valikoimaan kuuluvat myös erilaiset surunaamat sekä esimerkiksi piru ja kakkakasa.

Hollywoodin Sony-elokuvastudiolla päätettiin tehdä emojeista koko perheen animaatioelokuva, ja nyt se tulee ensi-iltaan. Emoji-elokuvan nimi on Emoji-elokuva, mikä kertoo olennaisen. Brändi on tärkeämpää kuin sisältö.

Tarinankaltainen kertoo emojien elämästä Sonyn älypuhelimen sisällä. Kuvissa vilisee Sonyn tuotteita sekä tunnettuja nettiajan brändejä Instagramista Candy Crush -mobiilipeliin. Markkinointiyhteistyötä ei ole peitelty.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Tilaa SK:n uutiskirje

Ajankohtaisimmat ja puhuttelevimmat digisisällöt vastajauhettuna suoraan sähköpostiisi.