Veikkaus sai taas sapiskaa alaikäisiin kohdistuvasta mainonnasta – Veikkauspomo: noudatamme ”korkeaa eettisyyttä ja vastuullisuutta”

Poliisihallitus on ojentanut Veikkausta useita kertoja, mutta monopoli ei tunnu ottavan opikseen.
Kotimaa 10.10.2019 12:08
Mies pelaa rahapelikoneella kaupassa. Kuvituskuva. Veikkaus.
Mies pelaa rahapelikoneella kaupassa. Kuvituskuva. © ANNI REENPÄÄ / LEHTIKUVA

Valtion rahapeliyhtiö Veikkaus on joutunut jälleen selvittämään markkinointikäytäntöjään Poliisihallitukselle. Kyse on useasta alaikäisiin kohdistuneesta markkinointitapauksesta.

Ensimmäinen tapaus liittyy kotimaisten lastenelokuvien alussa esitettyyn Veikkauksen alkutunnisteeseen, jota on näytetty muun muassa Onneli, Anneli ja nukutuskello -elokuvassa ja muutamassa muussa lastenelokuvassa.

Arpajaislaissa linjataan, ettei rahapelien markkinointia saa kohdistaa alaikäisiin. Lisäksi Poliisihallitus on korostanut linjauksissaan, että erityisesti alaikäisiä pitää suojella rahapeleiltä.

Poliisihallituksen mukaan kielto tarkoittaa paitsi yksittäisten rahapelien tai rahapelien tuoteryhmien markkinointia myös rahapeliyhtiön itsensä markkinointia.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu