”Perkeleen kierosilmä, tähtää alemmaksi!” Olisit käynyt Specsaversilla

PAKINA: Jukka Ukkola pohtii tuotesijoittelun monia mahdollisuuksia uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa.
Ukkola 12.8.2017 18:36

© Janne Tervamäki

Siellä jossakin, sosiaalisen median rintamilla, on syttynyt jonkinmoinen jatkosota siitä, saako Tuntemattoman sotilaan uuden elokuvaversion siivellä mainostaa sponsorien tuotteita, kuten siivousvälineitä.

Ehkä se kuulostaa vähän oudolta, mutta juuri Tuntematon sotilas tarjoaa poikkeuksellisen hienoja mahdollisuuksia oheismarkkinointiin. Jos se tuntuu häiritsevältä, ainahan katsojia voidaan varoittaa etukäteen, että elokuva sisältää tuotesijoittelua ja piilomainontaa.

Esimerkiksi tunnetuin Tuntematon, Antti Rokka, ilmoittaa jo alkuperäistekstissä olevansa Tikkakosken mannekiini. Lisäksi hänen sukunimensä tarkoittaa hernekeittoa.

Siksi hän kelpaisi myös Saarioisten mannekiiniksi mainostamaan ”äitien tekemää ruokaa”, varsinkin nyt, kun uudessa elokuvassa on mukana myös Rokan Antin lasten äiti, akanrontti Lyyti.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Tilaa SK:n uutiskirje

Ajankohtaisimmat ja puhuttelevimmat digisisällöt vastajauhettuna suoraan sähköpostiisi.