Paisuteltuja päästötoiveita
Väyläviraston arvion mukaan Turun tunnin junan vaikutukset päästöihin ovat ”hyvin pieniä”. Ministeri Timo Harakka pitää arvioita korkeintaan suuntaa-antavina.

Joulukuun 8. päivänä liikenne- ja viestintäministeriö tiedotti, että Suomi-radan ja Turun tunnin junan suunnittelusta vastaavien osakeyhtiöiden perustamisasiakirjat on allekirjoitettu.
Miljardeja euroja maksavien raidehankkeiden tavoitteena on lyhentää matka-aikaa Helsingistä Tampereelle ja Turkuun.
Suomi-rata Oy:n tehtävänä on Helsinki–Tampere-välin raideliikenneinfrastruktuurin suunnittelu rakentamisvalmiuteen asti.
Turun Tunnin Juna Oy:n vastuulla on puolestaan Helsinki–Turku-välin suunnittelu.
Molempia hankkeita on lobattu merkittävinä ilmastotekoina.
Rinteen hallitus päätti raideyhtiöistä, mutta niistä on turha odottaa nopeaa apua työllisyyteen
Saksa ehdottaa eurooppalaista junaverkkoa – Suomi voisi liittyä mukaan, jos tunneli Tallinnaan toteutuu
Miljardi-investointeja, uusia yhteyksiä, yöjunat tekevät paluun – Euroopan rautateille povataan uutta kultakautta
Sanna Marinin lähes mahdoton tehtävä – hallitus ajoi itsensä junatunneliin, josta ei näytä olevan ulospääsyä