Takaisin ytimeen

Pääjohtaja Timo Ritakallio pyyhki pöytää OP-ryhmän strategialla, jota hänen edeltäjänsä Reijo Karhinen oli tehnyt pitkään yhdessä tuhansien osuuspankkilaisten kanssa.

Talous 04.01.2019 06:00
Teksti Kustaa Hulkko Kuvat Jarmo Wright

Pääjohtaja Timo Ritakallio on toisen polven osuuspankkilainen. Pääjohtaja Timo Ritakallio on toisen polven osuuspankkilainen. © Jarmo Wright

Kesällä 2016 OP:n pääjohtaja Reijo Karhinen oli tyytyväinen.

Hän oli ylpeä siitä, että OP oli saanut aikaan uuden strategian. Se oli ryhmän omaa tekoa, satojen kokousten, tuhansien työtuntien tulos.

”Digitalisaatio” oli sen avainsana, mikä oli odotettua, sillä pääjohtaja oli puhunut jo pitkään tietotekniikan ja mobiilipalveluiden ”tiikerinloikasta”. Muutenkin strategiassa näkyi vuorineuvos Karhisen tuttu käsiala.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sisältö