Matkatoimisto vedättää

Pohjoismaiden markkinajohtajana itseään mainostava Travellink ei palauta asiakkaidensa rahoja sovitusti.

kotimaa 11.04.2019 07:30
Hannu Pesonen
Travellink välittää lentoja, hotelleja ja vuokra-autoja.
Travellink välittää lentoja, hotelleja ja vuokra-autoja.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on saanut kyselyitä ja valituksia verkkomatkatoimisto Travellinkin asiakaspalvelusta ja sen myymästä peruutusturvasta.

Travellink mainostaa itseään alansa markkinajohtajana Pohjoismaissa. Se välittää verkkosivuillaan yksityishenkilöille lentoja, hotelleja ja vuokra-autoja.

Valitusten ytimessä on Travellinkin kauppaama peruutusturva. Se takaa, että asiakkaan lennoistaan maksama summa palautetaan hänelle kymmenessä päivässä 20 prosentin kuluilla vähennettynä, jos asiakas peruu lennot viimeistään 24 tuntia ennen matkan alkua.

 

Travellinkin asiakas sai tästä sähköpostivahvistuksen jouduttuaan perumaan lentonsa. Kun palautusta ei kuulunut, hän kirjautui Travellinkin verkkosivuille tarkistamaan varauksensa tilaa. Hänen ällistyksekseen siellä lukikin, että Travellink ”pyrkii palauttamaan rahat 21 vuorokaudessa”.

Sisältö