Veikkauksen psykologimainos ei ole yksittäinen mediakohu: Yhtiö on pelannut sikaa jo vuosia

Valtion täysin omistama peliyhtiö Veikkaus tiedotti 6. elokuuta merkittävästä muutoksesta, joka liittyy rahapelien mainostamiseen. Veikkaus kertoo laittavansa osan mainontaansa tauolle syyskuun loppuun saakka.
”Muutamat mainoksemme ovat olleet sellaisia, etteivät ne vastaa yhtiön hyväksyttyjä markkinointilinjauksia”, Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski (kok) toteaa tiedotteessa.
Mitä ovat nämä ”muutamat mainokset”, jotka eivät vastaa hyväksyttyjä markkinointilinjauksia?
Uusin kohu liittyy radiomainokseen, jossa mies soittaa psykologille ja kysyy, onko hyväksyttävää hakea elämään jännitystä rahapeleistä. Psykologi vastaa, että kyllä on.