Poliisi uhkailee Veikkausta naurettavan kokoisella sakolla – tuhannesosia tuloksesta

Uutisanalyysi: Peliyhtiön markkinointiin panostettiin viime vuonna noin 18 miljoonaa euroa.
Kotimaa 29.9.2015 18:30

Kuvakaappaus Veikkauksen etusivusta netissä.

Vedonlyöntiyhtiö Veikkaus sai Poliisihallitukselta uhkasakkoukaasin. Uhkaus oli jatkoa kesäkuussa langetetulle rahapelien markkinointia koskevalle kiellolle.

Uhkauksen syy on se, että Veikkaus mainostaa Poliisihallituksen näkemyksen mukaan liian aggressiivisesti. Myyntipisteissä ihmisille tuputetaan esimerkiksi Loton oston yhteydessä muitakin Veikkauksen pelejä.

Tämän ovat huomanneet kyseisiä tuotteita ostavat asiakkaat: Otatko tuplausta, tuleeko Jokeri, laitetaanko Keno tai miten olisi nämä Casino- ja Ässä-arvat, myyjät kyselevät.

Veikkauksen markkinointia voi verrata toiseen valtion monopoliyhtiöön eli Alkoon. Viiniä ostavalle voitaisiin ihan yhtä hyvin tuputtaa myös lonkeroa, kaljaa viskiä, kossua ja votkaa. Ja laitetaanko kaikki tuplana, voisi myyjä vielä kysyä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu