Pam kierrättää mainoksessaan samaa sitaattia keksityltä jäseneltä toiselle – markkinointi syö liiton uskottavuutta, sanoo tutkija

Sitaatti on aito ja poimittu liiton tekemästä jäsenkyselystä, kertoo viestinnän asiantuntija Minna Räsänen Pamista.

ammattiliitot
Teksti
Salla Jantunen

Alkuviikosta moneen suomalaiskotiin kolahti postiluukusta Palvelualojen ammattiliitto Pamin kirje.

Kirjeessä ”Nea, PAMin jäsen” kertoo: ”Olen joutunut olemaan usein yhteydessä PAMiin, koska tämä on ensimmäinen kunnon työsuhteeni, joten kaikki on vielä aika uutta minulle. PAMista ja työpaikan luottamusmieheltä olen saanut tärkeitä tietoja ja paljon apua liittyen muun muassa palkkaan.

Kirjeessä on kolme kuvaa kahvilassa työskentelevästä ”Neasta.

Toisessa, miespuoliselle henkilölle lähetetyssä kirjeessä, ääneen pääsee ”Pasi, PAMin jäsen”. Hän työskentelee kuvaston perusteella vartijana.

”Pasi” kertoo kirjeessä joutuneensa olemaan usein yhteydessä Pamiin ja saaneensa paljon apua. Sanat ovat täsmälleen samat kuin ”Nean” sitaatissa.